ESPN News Blunder

Apparently ESPN News was caught in a reporting blunder of major proportions this afternoon as they reported that Shaquille O’Neal would miss the rest of the season due to the knee injury he suffered last night. They cited a Miami Herald report as the source.

Apparently it was a hoax. A fake article was posted on a site made to look very much like the real newspaper website. The fake article started out:

It's tough to see a player go down with a season ending (and possibly career ending) injury. That's what Heat fans had to endure while watching a game against the Chicago Bulls. In the opening minutes of Tuesdays contest, Shaquille O'Neal went crashing to the floor and immediately grabbed his left knee.

The page has since been taken down and a retraction issued by ESPN News. The website imitated closely the path of the Herald webpage, the difference being the “dolem” in the domain URL.

The URL (Since broken) of the hoax:

http://miami.dolem.com/mld/miamiherald/sports/10968685.htm

The URL of a real Miami Herald story on Shaq’s injury.

http://www.miami.com/mld/miamiherald/sports/10968680.htm

Fox Sports quickly had a bit up on their website, calling the ESPN News report “a bit premature”

Dang that internet. How are people supposed to know what is real and what isn’t?

Pats hire two coaches

(from team release)
The New England Patriots hired two coaches today, appointing Joel Collier to the position of assistant secondary coach and naming Harold Nash the team’s assistant strength and conditioning coach.

Additionally, the Patriots released defensive back Earthwind Moreland, defensive lineman Buck Rasmussen, guard Wilbert Brown and tight end Zeron Flemister.